Shi, Guohuei釋果暉 (Hung, Hunglung)
---. 2009.5 A Mind at Peace, a Life at Peace You can Make itThe International Buddhist Conference on the United Nations Day of Vesak Celebrations (ICUNDV Program, p.52, 4-6 May 2552/2009 Thailand)
---. 2009.3 The newly-discovered Anban shouyi Jing and Yinchiru JingT603(Journal of Indian and Buddhist Studies#118,L136-142,2009.3)
---. 2008.12『仏説大安般守意経』における「本文」と「註」の解明(法鼓佛學學報第三期,p.1-65,97.12)
---. 2008.10 安世高譯經的考察 《第三屆漢文佛典語言學國際學術研討會論文集》p.1-34
---. 2008.9. 「慈悲關懷‧希望再現」(法鼓山2008國際關懷生命暨自殺防治論壇)p.95-99
---. 2008. The Textual Formation of the Newly Discovered An Ban Shou Yi Jing (The Chung-Hwa Buddhist Journal Vol 21,p.123-143)
---. 2008.5. Master Sheng-yen’s Ch’an Thought and Contemporary Society: A Preliminary Exploration (The Second International Conference on Contemporary Chinese Buddhism and the Thought of Master Sheng Yen)
---. 2008. Does the Newly Discovered An Ban Shou Yi Jing Originate from an Indian-language Text ot Not? Journal of Indian and Buddhist Studies #115,Tokyo, pp.137-144(L) (本篇論文將收錄在日本論說資料保存會的中國 關係論說資料中)
---. 2007 Continued Study of An Shigao’s Works ─The terminology of the Mayi jing T732 and the Faguang jing T611─ Journal of Indian and Buddhist Studies #112,Tokyo, pp.122-127(L)(本篇論文已收錄在日本論說資料保存會的中國 關係論說資料第49號中)
Journal of Indian and Buddhist Studies #112,Tokyo, pp.122-127(L)
---. 2007 宮澤賢治所留下的謎題──土偶呢?還是木偶呢? 《亞洲大學第二屆外國文學教學國際學術研討會》p.165-186
---. 2006a 台湾における生と死の教育─教育の現場から─『宗教研究』351, p.402-403
---. 2006. The New Found Kongo-Ji Manuscript An Ban Shou Yi Jing and T602 Fo Shuo Da An Ban Shou Yi Jing ─Analysis of T602 to Distinguish the Original Scripture from its Commentary─
Journal of Indian and Buddhist Studies #109,Tokyo, pp.114-119(L) (本篇論文已收錄在日本論說資料保存會的中國 關係論說資料第48號中)
---. 2005 博士論文:修行道の研究─佛説大安般守意経を中心として─(博士論文)
---. 2004b. 「最初期格義仏教における瞑想の研究-『仏説大安般守意経』の「意」の訳語を中心として-」『印仏研』105, p161-165(L) (本篇論文已收錄在日本論說資料保存會的中國 關係論說資料第47號中)
---. 2004a. 「中国仏教における止観-安世高の訳経を中心として-」『宗教研究』339, p.234-235
---. 2003c. 「瑜伽師地論における止観の構造-遍滿所縁を中心として-」『印仏研』103, p123-125(L)
--. 2003b. 「『大安般守意経』における十六勝」『宗教研究』335, p.200-201
---. 2003a. 「『大毘婆沙論』における止観の構造」『立正大学大学院佛教學論集』25, p.19-32(L)
---. 2002d. 「倶舎論における止観」『印仏研』101, p.153-156(L)
---. 2002c. 「隨念(anusmrti)から三昧(samādhi)へ」『宗教研究』331, p.180-181
---. 2002b. 「『仏説大安般守意経』の研究-最初期格義仏教の解明-」『立正大学大学院文学研究科大学院年報』19, p.135-144
---. 2002a. 「止・観の語源-安那般那念におけるśamatha・vipaśyanāとsthāpanā・upalasanāについて-」『印仏研』100, p.148-151(L)
---. 2001b. 「禅定論の研究」『宗教研究』327, p.168-169
---. 2001a. 「天台智顗の安那般那-特に止śamatha・観vipaśyanāと六妙法門の関連-」『韓國佛教学』28, p.179-215
---. 1999. 「禅定論の一考察ー特に安那般那(ānāpāna)を中心として-」『立正大学大学院佛教學論集』23, p.25-46

沒有留言:
張貼留言